10 maj 2014

Dåligt fiske idag på Vänern dagen avslutades med dimma!

Vet inte om någon fick något idag, radion var tyst och jag fick en grym gädda som var med intill båten som bestämde sej för att ta med min fina Tomic 737 ångrar att man inte kör med tafs just nu. Ytterligare ett påslag men den släppte innan jag fick tag på spöt, vart laxen tagit vägen vet jag inte och en teori är väl att den helt enkelt går mycket djupare just nu.


  Dagen började riktigt bra fint väder och 14.8 grader i luften men ingen lax så långt linorna räckte.


Lite sjukt är att det vart både kallt och molnen bestämde sej för att landa på vattnet, spöna droppade vatten sikten var ca: 60 meter, man ser på bilden en båt och jag blev lika förvåndad jag när jag möte den och detta hände två gånger då var det daxs att packa ihop.


Autopiloten funkade riktigt fint, lite strul i början. Fick vända kablarna på hydraulmotorn hade en misstanke om det så jag tog med verktygen. Som man alltid säger varför har inte köpt denna grej för länge sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar